שלב ההום סטיילינג, בחירת וילונות על ידי מעצבת הפנים

וילונות, כמו כריות נוי, שמיכות, שטיחים ועוד, נכנסים לקטגוריית בחירות טקסטיל לבית. על ידי ביצוע בחירות נכונות, נוכל להשיג מטרות נוספות התואמות ומחזקות את הקו העיצובי עליו החלטנו ביחד עם הלקוחות. הטקסטיל מעשיר את החלל ובאמצעותו אנו יכולים ליצור על ידי בחירות שונות של צבע, חומר, טקסטורה חללים שונים במראה.

ישנם סוגים שונים של וילונות, בחרתי הפעם להתמקד בווילונות הרמה. 

ישנם כמה סוגים של וילונות הרמה הקיימים בשוק: וילונות רומיים, וילונות זברה, וילונות גלילה/ האפלה ווילונות וונציאנים.

וילון רומאי

וילון רומאי שייך לקבוצת וילונות ההרמה הנפתח בצורת קיפולים הנאספים כלפי מעלה. תפירת הוילון נעשית במרווחים שווים לאורך כל הווילון ובקווים אופקים. הוילון עוזר לסנן את האור מבחוץ ועוזר בבידוד הבית ומשרה אור רך ונעים. וילון רומאי מוצע במבחר רב של בדים, החל מבדים אטומים המספקים האפלה מוחלטת לחדר, ועד לבדים שקופים המחדירים אור רך ונעים לחלל. תפעול וילון זה נעשה בעזרת שרשרת או חוט, או באמצעות מנגנון חשמלי. ניתן לנקות את הוילון בעזרת שואב אבק ומדי מספר שנים ניתן שלוח אותו לניקוי יבש. בבחירה של עיצוב בית בסגנון מודרני, וילון רומאי יכול להיות בחירה טובה, משום שיש לו חזות מודרנית והוא מגיע בכל מיני בדים חלקים וגם הדפסים והוא משדר עדכניות וחדשנות. 

וילון גלילה זברה

וילון זברה הוא פתרון טוב להתמודדות עם סינון קרני השמש ואור, הוילון עשוי משתי שכבות של בד אטום ובד שקוף. בעזרת שרשרת או חוט הקשורה לגלילה ניתן לשלוט על כמות האור הנכנסת וכך להתאים את האווירה הרצויה. וילון זה יאפשר לכם משחק של אור וצל, וייצרו הרמוניה בין הפנים לחוץ. העשויים מחומר סינטטי שאינו סופג ריחות, נוחים לניקוי ניתן להשיג את המוצרים אלו גם בדגמים חסינים לאש.

וילון גלילה האפלה

הינם וילונות מסך מבד שנגללים כלפי מעלה. וילונות האפלה אטומים לאור ומאפשרים החשכה מלאה של החדר. ניתן לשלבם בחדרי שינה, חדרי ישיבות, ובחדרי הקרנה. 

אלו וילונות המדמים תריסים, התריס נגלל מעלה ומטה לפי הצורך וכמו כן הינו בעל מנגנון ייחודי לויסות האור כך שניתן להסיט את שלבי התריס ולשלוט ברמת ההארה וההצללה הרצויה. הוילונות מגיעים בגימור עץ, דמוי עץ, אלומיניום וניתנים להפעלה ידנית או חשמלית. 

וילונות ונציאנים

אחסון מכונת כביסה ומייבש / ענבל חן

אלו וילונות המדמים תריסים, התריס נגלל מעלה ומטה לפי הצורך וכמו כן הינו בעל מנגנון ייחודי לויסות האור כך שניתן להסיט את שלבי התריס ולשלוט ברמת ההארה וההצללה הרצויה. הוילונות מגיעים בגימור עץ, דמוי עץ, אלומיניום וניתנים להפעלה ידנית או חשמלית.

לסיכום, זיכרו שוילון מהווה את אחד הפריטים החשובים בשלב בחירות הטקסטיל והלבשת הבית. יש לו תרומה בגיבוש השפה עיצובית אותה אנו מבקשים לבית חלומותינו. כמו כל בחירה עיצובית בתהליך, יש ביכולתו של הוילון לתרום לחוויה הפנימית שלנו מהחלל שאנו מעצבים ומבקשים לעצמנו. יש נטייה לחשוב שווילונות בצבעים או טקסטורות כהות בהכרח יקטינו ויעמיסו על מראה הבית, אולם על ידי בחירה נכונה של חומר, אריגה וטקסטורת בד, ניתן לבחור צבע כהה ואף דומיננטי, כך שלא יצור תחושה זו ואף יתרום לחיזוק האווירה אותה אנו מבקשים לחלל. 

איך הדרך שלי לבחור וילונות?

משרדה של ענבל חן, עם ניסיון של כ – 20 שנה בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים ולאחר ליווי של עשרות פרויקטים מוצלחים, הדרך הנכונה לדעתי לבחור וילון לבית או לעסק, זה לאחר שכל הרהיטים עומדים בבית, כולל המטבח, הארונות ואפילו השטיחים שנבחרו. בשלב הזה, הלקוח יכול לחוש את החלל באופן מוחשי וכמעט מלא. כך ביכולתו של הלקוח לקבל החלטה, מבין האופציות הנבחרות לבדים שמוצעות על ידי מעצבת הפנים בביתו. צריך לזכור שוילון הוא כבר לא רק פריט פונקציונלי שנועד להגן עלינו מפרטיות ומפני השמש המסנוורת – וילון הוא גם פריט דקורטיבי, ובלעדיו החלל עלול להרגיש חסר. וילונות מאפשרים לנו למסגר את החלל ולתת לו תחושה אינטימית שמעט מאוד אלמנט יכול להשלים, ולכן אל תוותרו עליהם.

שמי ענבל חן,

לאורך כל שנותיי בתחום האדריכלות ועיצוב פנים (עוד רגע ״חוגגת 20 שנה״), אני מוצאת כי בניגוד להבנה של רוב האנשים בחשיבותו של עורך דין בליווי בשלב החתימה על חוזה רכישת הנכס, מעמדו של מעצב הפנים כיועץ ואף מלווה בתהליך התכנון ושלבי הביצוע נתפס כפריבילגיה. אך על פי עדויות של לקוחות שלי, אני יכולה להצביע על התחזקות ההבנה בחשיבות בנוכחות ובמעורבות של אדריכלית ומעצבת הפנים לאורך התהליך ובוודאי בצמתים מרכזיים. בדרך זו, ניתן להבטיח ביצוע בחירות נכונות, תכנוניות וביצועיות וכן שליטה בביטחון בתהליכים השונים. מגמת התחזקות ההבנה כי התוצאה הסופית תלויה במידת האסרטיביות והמעורבות שלכם בתהליך מול כל הגורמים הרלוונטיים, עולה שכן מעורבות כבר בשלבים מוקדמים יכולה להביא בין היתר גם לחיסכון בכסף ולמינימום טעויות.

אני מתכננת ומעצבת בתים מלאי אור בקו נקי שלאנשים כיף לחיות בהם. אני מאמינה שהבית הזה הוא שלכם ולכם צריך להיות נוח, נעים וכיף לחיות בו. אני מביאה את היידע המקצועי שלי, הניסיון שלי והכישרון שלי לשירותכם. אני מאמינה שמקום שמתוכנן נכון משפר את איכות החיים שלנו.