בית פרטי בחולון

פתיחות, אווריריות ונוחות מחייה

בית פרטי בחולון

הבית נועד להיות מרחב מגורים נוח ומפנק לדייריו, זוג עם 3 ילדים, מעוצב בסגנון מינימליסטי ומודרני עם תחושה חמימה וביתית. הבית תוכנן לגובה, המנצל את השטח באופן מקסימלי ומשאיר מרחב גם לגינה היקפית ומקום לשתי חניות.

הבית מכיל 3 קומות ומרתף, גינה מרוצפת עם רצועת צמחיה המייצרת תחושה של גן טרופי קטן. עם פתיחת הדלת נגלה חלל פתוח ונקי ובו משתלבים חלל כפול, קיר המחופה עץ, מדרגות וגינה מרוצפת. החלל הכפול עם החלונות הגבוהים מהווה מקור אור נוסף להחדרת אור יום רב פנימה לכל הקומות בבית ולגרם המדרגות הממוקם לצידו. המעקה העוטף את החלל הכפול נתחם על-ידי מעקה זכוכית המאפשר קשר עין בין החללים ונותן תחושת פתיחות וחזות אוורירית.

בקומת הקרקע ממוקמים האזורים הציבוריים – שירותי אורחים, מטבח, סלון, פינת אוכל עם יציאה ישירה לגינה. הקומה הראשונה מאכלסת בשטחה 3 חדרי שינה של הילדים, מקלחת, מעלית, חדר כביסה עם יציאה למרפסת קטנה. סוויטת הורים מפנקת עם מרפסת הצופה אל הגינה ממוקמות בקומה העליונה, שהינה עליית גג המקורה בגג רעפים. קומת המרתף, כוללת בשטחה מטבח, פינת אוכל וסלון מרווח המשמש את הילדים למפגש עם חברים, כמו כן קומה זו תוכננה בבוא העת לשרת את אחד הילדים. ריצוף קומת הקרקע בוצע האריחים במידות: 120/240 ס"מ בגימור מט שגונם האפור חובר ויזואלית לריצוף החוץ.

ריצוף שאר הקומות בוצע באריחים במידות: 80/80 ס"מ בגוון אפור כהה יותר. חיפוי קירות מקלחת הילדים ומקלחת הורים חופו באריחים 100/300 ס"מ, בצבעים שחור ולבן מט, הנותן תחושה של ניקיון ואסטטיות, מרבית התאורה בחלל מתקבלת מגופים שקועים וסמויים בעיצוב מינימליסטי. פלטת הצבעים הינם בגווני אפור, שחור, לבן ועץ.

גוונים אלה מופיעים בחומרי הגמר, בפרטי הנגרות והריהוט ובאביזרים המשלימים את האווירה. נגיעות הצבע היחידות שבא לידי ביטוי בחלל הכמעט מונוכרומטי הוא העץ אגוז אפריקאי שמשתלב באי מטבח, פינת האוכל וחיפוי קיר הטלוויזיה שנותן תחושת חמימות. לצד הקיר משתלבים בחלל ספה אפורה, 2 כורסאות עם הדפס גרפי עדין, שולחן סלון בגימור בטון עם רגלי ברזל בצבע שחור, פרטי נוי שולבו על מנת ליצור מראה מודרני, מינימליסטי – נקי וחמים כאחד. אוסף הציורים המעטר את חלל הכפול, פינת האוכל ושאר החללים בבית מוסיף צבע ופן אומנותי לבית. היציאה אל נגינה מהווה המשך ישיר של החלל הפנים ומגלה מרחב חוץ מהנה ומזמין לבלות בו בצוותא.