דירת קבלן ברעננה

מדירת קבלן בסיסית לבית מעוצב

דירת 4 חדרים עם מראה קליל נעים ואוורירי

משפחה צעירה, שרכשה דירה על הנייר מקבלן ברעננה, וביקשה לשנות אותה מעט כדי להתאים אותה באופן מלא לצרכיה. המגבלה הייתה שמדובר בדירת 4 חדרים לא גדולה בשטח של כ- 85 מ"ר. הלקוחות העלו בקשות בשלב בירור הצרכים, הקשורים לסביבת המגורים של תא משפחתי צעיר ומתפתח, בדגש על חדר לכל ילד מתבגר, מטבח וסלון מרווחים, ופתרונות אחסון. הלקוחות ביקשו לתכנן מחדש את אזור המטבח, כך שיכיל יותר מקומות אחסון ומשטחי עבודה. מבחינת הנראות והקו העיצובי ביקשו הלקוחות לעצב את דירתם בסגנון מודרני, בצבעוניות של שחור, אפור ובחומרים ואלמנטים טבעיים כמו עץ וצמחי נוי. דרך אלמנטים ופריטים בשלב הלבשת הבית וההום סטיילינג ביקשו להכניס את נגיעות הצבע, אותם יוכלו להחליף גם מעת לעת עם השנים.

כחלק מהעיצוב הקיים ניתן גם למצוא פריטים שהמשפחה רצתה לשמור ולשלב בדירה החדשה. הצלחנו, בדירת 85 מ״ר לא מאוד גדולה, להרחיב את שטח המטבח על חשבון מרפסת שירות קטנה שהייתה בצמוד אליה וכללה מקום למכונת כביסה. השינוי בחלוקה הפנימית במקרה הזה יצר חלל מטבח פונקציונלי נוח לעבודה ונכון הרבה יותר עבור המשפחה. לגבי מכונת הכביסה, התכנון המקדים אפשר לשלב לצד המטבח ארון אחסון גדול שהמשיך את יחידת הנגרות של המטבח באופן מושלם. הארון נותן גם פתרון אחסון למכונת כביסה, מייבש ואזורי אחסון לפריטים רבים נוספים.

זו הזדמנות לומר שמטבחים קטנים מציבים אתגרי אחסון מורכבים, אך אפשריים! מאחר ששטח האחסון בארונות לרוב מוגבל, פעמים רבות משטחי העבודה גדושים במכשירי חשמל קטנים, כלי בישול ופריטים נוספים. במטבח הזה הצלחנו לנטרל את העומס הרב, תוך יצירת פתרונות אחסון לכל הנדרש בתוך הארונות. תכננו את המטבח כך שיהיה במראה מודרני, מאופיין בקווים ישרים ונקיים, ללא ידיות בולטות. בחזיתות המטבח שולבו גווני השחור בשילוב פורניר אלון, משטח השיש וחיפוי הקיר נבחר בגוון אפור בטון בהיר. גוונים אלו משדרים מראה אלגנטי ועל זמני. בחרנו לאי כיסאות בר בצבע כחול ששובר קצת את המונוכרומטיות ויוצר צבעוניות מיוחדת. מעל האי שלושה גופי תאורה עגולים מזכוכית עם נגיעות שחור וזהב. התוצאה, מטבח גדול ומאוורר יותר, זאת למרות הבחירה בצבע השחור ועוד נשאר מקום להניח פריטי נוי.

החלל בין המטבח לסלון נפתח על ידי הסרת קיר חדר השירות, ובין הסלון למטבח הוצב קיר נמוך. המחיצה הנמוכה לכוון הסלון מהווה קיר למסך הטלוויזיה, ולכוון המטבח הוא יוצר אי ישיבה ל- 3 סועדים, מקום לכיריים ועוד פתרונות אחסון. פינת אוכל, מאחר והחלל הציבורי קטן יחסית נדרש תכנון חכם הכולל, בין היתר, שילוב של רהיטים רב שימושיים. לדוגמה, הקונזולה שמוצבת בכניסה נפתחת לפינת אוכל גדולה שתוכל לארח עוד סועדים עם כיסאות רגילים נוספים מרחבי הבית. במצבה הסגור משמשת כקונסולה בכניסה לבית, הנחת מכתבים מפתחות וחפצי נוי. מול המטבח ניצב הסלון שממשיך את העיצוב המודרני של הבית, ויוצר הרמוניה ויזואלית וזרימה נעימה. האתגר הגדול בתכנון הסלון היה כאמור ליצור מקום נוח למיקום הטלוויזיה, כך שהיא לא תפריע לתנועה במרחב ולא תחסום מדי את המעבר למרפסת, לכן תלינו את הטלוויזיה על גבי הקיר ובחרנו שידת טלוויזיה במידות הנכונות וכזו שניתן לנייד בשעת הצורך.

שולחנות הסלון העגולים עשויים משני גוונים וחומרים, באופן שמחזק את הקו העיצובי. כמו כן, שולחנות הסלון נבחרו בשני גבהים ובקטרים שונים כדי שיהיה ניתן למקם אותם בחפיפה ולהקטין את העומס בחלל כשאין צורך בזמן אירוח, ובכך גם לאפשר במהלך היום יום מעבר נוח בסלון. אחד המאפיינים הבולטים בדירה הזאת מבחינתי הוא הצבעוניות. נכון שבהתאם לעיצוב המודרני שנבחר, במרבית החללים שולטים גווני שחור, אפור ועץ, אך לצד זה הצלחנו להכניס גם הרבה צבע. נגיעות מעניינות של אקססוריז ושילוב של אומנות הוסיפו נגיעה אישית, חמימות ועניין לכל חלל. אלמנט הצבע דרך אלמנטים שונים תרם לבסוף למראה דירה נעימה, חמימה, צעירה וקלילה.