דירת קבלן ביבנה

דירת פנטהאוז בטאצ' יוקרתי

דירת קבלן ביבנה

דירת פנטהאוז מקבלן בפרויקט תמ"א 38 ביבנה, שטח הדירה 116 מ"ר הכוללת חמישה חדרים ושתי מרפסות גדולות. גבר בשנות השלושים + ילדה רכש דירת פנטהאוז מקבלן בפרויקט תמ"א 38 ביבנה, שטח הדירה 116 מ"ר הכוללת חמישה חדרים ושתי מרפסות גדולות. בחלוקת הדירה בת חמישה חדרים כמעט ולא נעשו שינויים, התכנית נשארה כשהייתה, למעט הורדת קיר שהפריד בין המטבח לחדר השירות שחסם כניסה של אוויר ואור לחלל, והזזה של קיר ב- 10 ס"מ על חשבון החדר הצמוד לחדר הורים, על מנת להגדיל מעט את החדר שיהיה נגיש ונוח יותר.

חדר הממ"ד הוסב כולו לחדר ארונות גדול ומרווח. בתכנון המטבח בחרנו לא לגדוש את המטבח בארונות, מרבית הפונקציות הכבדות – כמו המזווה, המקרר, התנור והמיקרוגל – רוכזו בקיר הנסתר יותר של המטבח. אי ארוך פורץ מהמטבח אל הסלון ותורם לאופיו של החלל, באי שולבו הכיור, הכיריים, משטח העבודה ומקומות ישיבה ל- 4 אנשים. את פינת האוכל ביקש הלקוח לעצב כפינת מוגדרת ותחומה יחסית, שתהיה לה נוכחות אך לא תגרע מתחושת הזרימה והמרחב בדירה. על מנת לקבל את הגובה המקסימלי של הדירה בחלל המרכזי ולהימנע מהנמכת תקרה עבור המזגן, בחרנו להשתמש במזגן אנכי דק במיוחד המותקן ע"ג הקיר, המזגן מוקם מעל הטלוויזיה עם פתחים לגרילים לאוויר חוזר ויוצא, הגישה אל המזגן היא על ידי פתיחת דלת קלפה המתרוממת למעלה ומאפשרת גישה נוחה וקלה לטיפול המזגן.

משני ציידי הטלוויזיה נוצר שטח אחסון נוסף לאחסון ספרים וחפצים. רוב התקציב הושקע בפרטי תאורה, אומנות וטקסטיל לדירה ובעיקר בעבודות נגרות אומן מוקפדות המותאמות לחלל. את סגנונה העיצובי של הדירה הנחתה אהבתו של הלקוח לצבע הזהב, ולכן נעשה שימוש רב בזהב שבא לידי ביטוי בכיסאות הבר במטבח, בגוף התאורה בפינת האוכל המשמש גם כיצירת אומנות על גבי הקיר, בשולחנות הסלון ובאקססוריז בכל רחבי הדירה. וילונות הם אלמנט מאוד גדול ומורגש בכל חלל בו הם מוצבים, ולכן חשוב מאוד להתאים כל וילון לקו העיצובי הרצוי למקום. התקנת וילונות ארוכים שנושקים לרצפה בוויטרינה יציאה למרפסת, בחרנו להשתמש בווילון קפלים מבד פשתן בגוון אפור, המשדרג פלאים את המראה החלל ויוצר חמימות אינטימית. לזוג החלונות הארוכים והצרים נתפרו בהזמנה וילונות רומאים מאותו הבד הנותנים מראה מינימליסטי, נקי ומתוחכם. החלון מול המטבח המשמש גם כמסתור לתליית כביסה, בחרנו להתקין וילונות ונציאנים מעץ לבן המתפקד גם כתריס, במוצר אחד יעיל, קל לתחזוקה ובעל חזות אלגנטית ונעימה.