עיצוב דירות קטנות

סופסוף קניתם דירה להשקעה, או שנכנסתם לדירה שכורה וכל שנותר הוא, לעצב אותה בצורה מושלמת. עיצוב דירה קטנה נחשבת למשימה מאתגרת, בעיקר כי נדרשים פתרונות עיצוביים רבים, שיעניקו תחושה של מרחב ולא פחות חשוב, שיכילו את כלל הדברים שלנו. במאמר שלפניכם אספתי כמה טיפים חשובים לעיצוב דירות קטנות.

5 טיפים שאסור לפספס:

טיפ 1: אחסון בגובה.

אחד מהאתגרים של עיצוב דירה קטנה זה, מה עושים עם כל הדברים שלנו? אתרו מקומות בדירה שיכולים להכיל מדפים, ארונות ומגירות, חפשו חללים מתים כמו לדוגמא החלל מתחת למיטה. זה הזמן לנצל את השטח עם פתרונות האחסון המושלמים.

טיפ 2: בחירת צבעים בהירים שיעניקו תחושת ניקיון.

אחד החששות בעיצוב דירה קטנה הוא יצירת עומס. דרך נפלאה להתגבר על אתגר העומס בעין הוא לבחור בהתחלה צבעים נעימים ונוחים שיצרו תחושה של אוויר ומרחב ללא יצירת עומס בעין. 

טיפ 3: שלבו מראות איפה שאפשר.

מאז ומתמיד, ידוע שמראות נותנות תחושה של מרחב, חפשו איפה אפשר לשלב אותן בבית, מצאו את הפינה המושלמת ליד הספה או פינת האוכל שתעניק תחושה מרווחת ונעימה. אם אתם רוצים לצאת קצת מהסטנדרט, אחד הטרנדים החמים לאחרונה זה לתלות את המראה לרוחב על הקיר.

טיפ 4: שטיח שיתמזג עם צבע המרצפות.

שטיח הוא אחד הפריטים הפרקטיים והעיצוביים האהובים ביותר. אולי משום שהוא מעניק תחושה חמימה ונעימה ותאכלס הוא גם פעמים רבות (בטח בדירות שכורות) מכסה את המרצפות שאנחנו פחות אוהבים. 

בקלות אפשר לטעות ולבחור שטיח שנראה נפלא על המדף, אבל פחות יתאים לנו בחלל וייצור עומס ותחושת בלאגן בחדר. כשאנחנו מגיעים לבחירת השטיח כדאי לבחור עיצוב חלק או עדין. בנוסף, חשוב שהצבע יתאים לצבע הרצפה ולא יהיה זר. 

טיפ 5: השקיעו ברהיטים מודולריים.

עיצוב דירה קטנה באופן אידיאלי, מתחיל מרהיטים מודולריים, הם פשוט מושלמים לדירות קטנות. לדוגמא, ספה שנפתחת למיטה נותנת מענה לאירוח, שולחן כתיבה שמתקפל על הקיר ועוד.

לא יודעים מאיפה להתחיל? תתחילו מפה.

אני ענבל חן, מעצבת פנים כבר 20 שנים ואני מאמינה בעיצוב בתים שפשוט יהיה כיף לחיות בהם. הקורונה הובילה להרבה שינויים תפיסתיים, אחד מהשינויים העיקריים, הוא כמות הזמן שאנחנו מבלים בבית, בין אם אנחנו עובדים ממנו כמה פעמים בשבוע ובין אם החלטנו שאנחנו צריכים להשקיע בו יותר.

אם בא לכם להשתדרג ולהפוך את הבית שלכם להרבה יותר, שלכם, אני כאן כדי לעזור.

לסיכום

לעצב דירה קטנה, זאת משימה שהיא לא תמיד פשוטה. בדיוק בגלל זה, אספתי 5 טיפים סופר שווים של שישדרגו משמעותית את הדירה שלכם.