בית פרטי ברחובות

בית שמחובר לאדמה

שיפוץ בית פרטי

זוג הורים לארבעה ילדים חלמו במשך שנים על בית פרטי ברחובות. חיפשו, מצאו ושיפצו בית קיים ברחובות על פני שטח של דונם, שדרש ריענון לקומה התחתונה ותוספת קומה עליונה, בנוסף ביקשו הלקוחות לתכנן מחדש את החצר הגדולה שתכיל בריכה גדולה ומפנקת.

הלקוחות ביקשו בית מרווח ונעים, לא מנקר עיניים ולכן, מי שמסתכל על הבית מבחוץ, לא יכול לתאר את הקסם שמתגלה במפנים. כבר בשער הכניסה מתגלה עץ זית עתיק שמקבל את פנינו. שביל הכניסה לבית מרוצף באבן טבעית המובילה לדלת כניסה גדולה ומרווחת. 

מבנה של הבית בקומה התחתונה נשאר כפי שנבנה לפני שנים, הלקוחות אהבו את התכנון המרווח ואת התקרות הגבוהות, אבל ביקשו להעניק לבית מראה ייחודי שיתאים רק להם. 

לבני הזוג יש 4 ילדים, 2 תאומים צעירים ו- 2 תאומות מתבגרות. ולכן היה חשוב להם שכל ילד ייהנה מפרטיותו. בקומה התחתונה של הבית ממוקמים 2 חדרי שינה מרווחים לשני התאומים הצעירים, כשהם חולקים חדר רחצה אחד וחדר משפחה אינטימי המיועד רק להם. בקומה העליונה ממוקמים 2 סוויטות גדולות ומפנקות לתאומות הבוגרות, הכוללות אזור שינה, שולחן עבודה, ארון גדול ומרווח, חדר רחצה מפנק, מטבחון ומרפסת פרטית. 

המטבח, הלב הפועם של הבית, הוא מקום המפגש של בני הבית עם רגעים של שיח ושיתוף, ואווירה משפחתית. המטבח עבר צביעה מחודשת בגוון בהיר, שיצר מטבח כפרי חם ומזמין. התנור העומד וקולט האדים שנשארו חשופים קיבלו מקום של כבוד. שילבנו תמונות וחפצי נוי וינטג'  מהאוסף הפרטי של הבעל.

החלל המרכזי הפונה לאזור הבריכה ולגינה קסומה שמשרה אווירת נופש, מתאפיין במראה נינוח בשלמותו, על ידי שילוב הרמוני של פרטי נגרות והטקסטיל. השטיח והוילונות משמשים רקע רך לתמונה המלאה הכוללת את הרהיטים השונים בחלל. הסלון שמתפרס על רוב השטח ממלאת פינת ישיבה מרווחת ומזמינה.

הספה רופדה בבד בגוונים טבעיים שחוזר בכריות ובכיסאות פינת האוכל ומשתלבים עם קיר הבריקים וחלונות הבלגיים הפונים אל החוץ. לגופי התאורה נוכחות אלגנטית בנוסף לפריטי הנגרות והאקססוריז שמחזקים את הסגנון העיצובי.

קיר הטלויזיה נצבע באפקט בעל טקסטורה מעט מחוספסת להשלמת האווירה והמראה הטבעי והעדין. מזנון ארוך שמלווה את כל אורכו של הקיר בגימור עץ כהה.

לצד הסלון מוקמה פינת אוכל גדולה רחבה מעץ טבעי וכיסאות מרופדים בגוונים טבעיים, חלונות גדולים בעלי פרופיל בלגי ממסגרים את הנוף של הגינה הירוקה ומכניסים אותו אל תוך העיצוב.

קומת הכניסה כוללת גם את סוויטת ההורים שצופה לחצר ולבריכה. החדר שופץ וקיבל עיצוב חדש בגוונים שתואמים את העיצוב הכללי של הבית. במרכז החדר שולבה מיטת עץ רחבה, והקיר מאחוריה נצבע בגוון ירוק כהה שנותן במה למיטה ולשידות הצד ויוצר אווירה נופש נעימה ומרגיעה. בצמוד לסוויטה חדר רחצה מרווח ומפנק עם ארון מעץ המשתלב עם העיצוב הכפרי.

הבית כולו מוקף בגינה ירוקה ובמגוון רב של עצים. בזכות החלונות הגדולים, הגינה הירוקה משתלבת בעיצוב של פנים הבית.

הגינה קיבלה טאץ’ אפ ייחודי משלה אשר נבחרה פינת אוכל גדולה ומפנקת המשמשת לאירוח וכיסאות בגוונים שונים המשתלבים עם הירוק של הצמחייה. הנותן לבית מראה ייחודי, קסום ושונה.

בריכה בנויה מחופה פסיפס בגווני כחול, הבריכה כוללת מנגנון סגירה לבטיחות. הבריכה יש תפקיד חשוב למבט על הבית בשעות היום והלילה, כיוון שהיא יוצרת השתקפות של הבית במים וכך מחזקת את הקשר בין הפנים אל החוץ.

החיבור לקומה העליונה נעשה דרך הפטיו שהיה פתוח לשמיים והכניס אור טבעי, הפטיו מוקף בארבע קירות עם זכוכית שקופים, את התקרה סגרנו בתקרה זכוכית שמכניסה אור טבעי במרחב, ומאפשר חיבור בין פנים וחוץ.

כדי לשמור על תחושת המרחב שנוצרה בחלל הפטיו, בחרנו במדרגות קלילות ואווריריות המחברות בין סגנונות וחומרים ויוצרת עניין רק עומק בפטיו. גרם המדרגות המרחף הנחשף כבר מהכניסה לבית הממוקם בפטיו המובילות לקומה העליונה, יוצר קשר מעניין בין הקומה התחתונה לקומה העליונה.

מדרגות ברזל בשילוב עץ מעוצבות כהמשך של הפרקט, מובילות למפלס העליון. לצד החדרים הפרטיים של התאומות, תוכננה עוד פינת משפחה שבה הבנות יכולות לנוח, לשחק ולארח חברים. יציאה למרפסת גדולה ומרווחת שמיועדת רק להן. בצמוד לפינת הישיבה ישנו מטבחון קטן עם ארונות אחסון המשמש את הבנות.

את הצבעוניות בחדרי הילדים כל אחד מהילדים בחר בעצמו וכל חדר אופיין בהתאם לבקשת הילד. המשותף לחדרים הוא השקט הוויזואלי והחשיבה על העתיד בבחירת הפריטים. החדרים חופו בפרקט עץ כמו הבית כולו ובכל אחד מהם תוכננו מקומות אחסון רבים ושולחן עבודה נוח שישמש את הילדים למשך זמן רב.

את החניה בבית הפכנו למעוז הבלעדי של הגבר, המשמש חניה לרכב ולכל הכלים הדו- גלגליים. הלקוח, שלאורך כל השנים אסף פרטי אומנות וינטג׳ משנות ה- 50 ופריטים חדשים יותר, שולבו בפינות שונות בחניה בבית ונתנו אופי יחודי ומיוחד.